Salgın Döneminde Din Eğitimi
PROGRAMIN AMAÇLARI
Aile çocuğun erişkin bir birey olana değin bedenî ve ruhî açılardan yetiştirilmesine katkıda bulunan en önemli kurumdur. Bireyler bu eğitim sürecinde kendilerini ifade edebilmek, çıkan problemleri çözebilmek, sosyal çevresiyle anlaşabilmek için aile içi iletişim becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duyarlar. Aile içi iletişim, aile üyelerinin her birinin birbirleriyle kurdukları ilişkileri içerir. Aile üyelerinin iletişiminin kalitesi, ailenin sağlığını ve gücünü etkiler. Çocuğun hayatının en önemli dönemini kendileriyle beraber geçirdiği ailenin, çocuğun genel eğitiminde olduğu gibi din eğitiminde de önemli bir fonksiyonu vardır. Müslüman bir ailenin çocuğun İslami değerlere bağlı ve bunları benimseyerek hayatına yansıtan bir birey olarak yetişmesi için İslam’da dine yönelme istidadı olan fıtratının iyi ve doğru şekilde oluşturulması, muhafazası ve devamı sağlanmalıdır. Bu program ebeveynlerin eğiticilik rollerini geliştirmeyi ve din eğitimi konusundaki doğal rollerinde onları desteklemeyi hedeflemektedir. Bu program aracılığıyla katılımcılara çocuğa din eğitimi verirken nelere dikkat etmesi gerektiği hususunda bilgi ve farkındalık kazandırılırken aynı zamanda ebeveyn davranışları ve sorumlulukları ile ilgili genel bilgiler verilecektir. Salgın Döneminde Din Eğitimi Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;
1. Din eğitiminde ailenin rolünü bilmesi,
2. Yaş gruplarına göre çocukların özelliklerini kavraması,
3. Ebeveynlerin çocuklarının dinî eğitimleriyle ilgili beklentilerin neler olabileceğini kavraması,
4. Çocukların bilmekle ve yapmakla yükümlü olduğu davranışları bilmesi,
5. Ebeveyn beklentilerinin İslam’ın temel ilkeleri ile uyumunu kavraması,
6. Etkili ebeveynliğin temel unsurlarını ve etkili iletişim becerileri konusunda bilgi sahibi olması,
7. Çocukların dinî gelişimi açısından ev ortamı ve evde yapılabilecek etkinliklere örnekler vermesi, amaçlanmaktadır.
PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU
1. 18 Yaşını tamamlamış olmak.
2. Okuryazar olmak.
EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler;
1. Mart 2014 tarihli ve 2678 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan, Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı kararı ile kabul edilen “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye göre;
a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanına Öğretmen Olarak Atananlar,
b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına Öğretmen Olarak Atananlar,
2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
3. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynaklık eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
4. Mart 2014 tarihli ve 2678 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan, Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı kararı ile kabul edilen “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye göre belirlenmiş olan İmam Hatip Lisesi 2 Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
5. İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
6. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
7. İmam Hatip Lisesi mezunu olup İlahiyat Ön Lisans Programından mezun olanlar, öğretmen /eğitimci olarak görevlendirilir.
BELGELENDİRME
Kursu başarı ile tamamlayanlara Kurs Katılım Belgesi düzenlenir.