Kuran-ı Doğru Anlama Ve Tanıma

PROGRAMIN AMAÇLARI

Kur’an-ı Kerim’in lafzı bizi mana iklimine götürür. Onu tefekkür ederek derinleşmek, ahlâkıyla ahlaklanmak, ona hürmet ve muhabbet dolu bir kalple yönelmek ve hayatın her anında onun ilkeleri doğrultusunda yaşamak inananlar için bir sorumluluktur.

Kur’an-ı Kerim evrensel bir kitaptır. Bütün zamanlar ve kıtalarda onun ayetleri anlaşılır ve uygulanabilir özelliğe sahiptir. Müslümanlar, hayat yolculuklarında karşılaştıkları sorunları Kur’an-ı Kerim’in rehberliğinde çözmek ve mutluluğa giden yolu onun değişmez ilkeleri ile ulaşmakla mükelleftirler. Bunun için İslam’a gönül verenler, Kur’an’ı tanımak, mana maksat ve hedeflerini öğrenmek için adım atmalıdırlar

 Kur’an-ı Doğru Anlama ve Tanıma Kurs Programı’nı bitiren bireyin;

1. Kur’an-ı Kerim mealinin herkes tarafından okunup anlaşılabilecek bir kitap olduğunu kavraması,

2. Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini bilmesi,

3. Kur’an-ı Kerim’in indirilmesinden kitap haline getirilene kadar geçen aşamaları bilmesi,

4. Tefsir tarihini ve dönemlerini örneklerle açıklaması,

5. Kur’an-ı Kerim ilimlerini, tefsir kavramlarını açıklaması ve farklarını bilmesi,

6. Kur’an-ı Kerimi anlama ve yorumlama ilkelerini tanımlaması ve örneklemesi,

7. Kur’an-ı Kerimde yoğunlukla vurgulanan bazı konuların tefsir örneklerini bilmesi,

8. Kur’an’da geçen kıssalar ve örnek şahsiyetlerle ilgili tefsir örneklerini kavraması,

9. Mekkî Sureler’den tefsir örneklerini açıklaması ve farklarını bilmesi,

10. Medenî Surelerden tefsir örneklerini açıklaması ve farklarını bilmesi, amaçlanmıştır.

PROGRAMIN GİRİŞ KOŞULLARI

1. Okuryazar olmak

2. 13 yaşını tamamlamış olmak

EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ

Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler;

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre; a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı Öğretmeni, b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanı Öğretmeni olarak atananlar;

2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,

3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenmiş olan İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları / fakülte mezunları,

4. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanı veya Tarih Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,

5. Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,

6. Yüksek İslam Enstitüsü mezunları, Öğretmen eğitimci olarak görevlendirirler.

BELGELENDİRME

Kursu başarı ile tamamlayanlara, kurs bitirme belgesi düzenlenir.

 Branş Modül Bilgisi İçin Tıklayınız