Yunus Emre Divanı Okumaları

PROGRAMIN AMAÇLARI

Yunus Emre Divanı Okumaları Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;

1. Yunus Emre Divanının yazıldığı kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik ortam ve dönem hakkında bilgi sahibi olması,

2. Eserin müellifi Yunus Emre hakkında bilgi sahibi olması,

3. Yunus Emre Divanı’nın Türk-İslam Edebiyatı içindeki yerini, değerini ve önemini kavraması,

4. Eserden hareketle 13. asırdaki aktif tasavvuf anlayışı ve o dönemde Türklerin Anadolu’da yurt tutma mücadelesi hakkında bilgi sahibi olması,

5. Selçuklu Devleti’nin yıkılışı, ara beylikler dönemi ve Osmanlı Devleti’nin kuruluş yıllarındaki siyasi ve sosyal yapılarını kavraması,

6. Yunus Emre Divanı’nda işlenen aşk, akıl, bilgi, özeleştiri, toplumsal eleştiri, birlik kavramlarını inanç, ibadet, ahlak, siyaset edebiyat ve kültürel açılardan kavraması ve bunlarla ilgili yorumlar geliştirmesi,

7. Yunus Emre Divan’ında yer alan ahlaki tavsiyelerin önemi ve değerini kavraması,

8. Yunus Emre Divanı adlı eserin muhtevası hakkında genel hatlarıyla bilgi sahibi olması,

9. Yunus Emre Divanı adlı eserin Türk-İslam kültürü içerisinde ahlaki, siyasi ve edebî açılardan kurucu metinler arasında olduğunu örneklerle açıklayabilmesi amaçlanmaktadır.

PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI

1. Okuryazar olmak,

2. 13 yaşını tamamlamış olmak.

EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ

Kurs programının uygulanmasında eğiticiler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler:

1. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı kararı ile kabul edilen “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre; Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe, Tarih, Sosyal Bilgiler, İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanı öğretmeni olarak atananlar,

2. Öğretmen bulunamaması hâlinde bu alanlara öğretmen olarak atanacak nitelikte olanlar,

3. Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe, Tarih, Sosyal Bilgiler, İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,

4. Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe, Tarih, Sosyal Bilgiler, İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları / fakülte mezunları öğretmen/eğitimci olarak görev almalıdır.

BELGELENDİRME

Kursu başarı ile tamamlayanlara kursa katılım belgesi düzenlenir.

Branş Modül Bilgisi İçin Tıklayınız.